Samtal ifrån CC (cultural care)

Morsing korsning!
Precis hemkommen ifrån Borås, var på sjukhuset och gjorde lite saker. Personliga så lämnar det utanför bloggen hoppas att ni har förståelse för detta. Ska strax åka och jobba några timmar på Glimringe, helt sjukt snart jobbat 2,5 veckor redan. Man kan ju inte säga mer än att tiden springer iväg.
- Ey tiden, vart sprang du?

Igår fick jag ett samtal ifrån CC ifrån Filippa tror jag hon hette, minnet är bra men kort. Super go & trevlig tjej, det är henne som jag ska gå på intervju med & det kändes bra att få en sådan framåt & trevlig tjej. Hon hade själv varit au pair så hon visste vad jag gick igenom. Jag var ärlig och sa att jag var hemskt nervös inför intervjuen då vissa delar var på engelska, hon sa att det var lugnt för det var bara allmänt. Man skulle ha ett enkelt samtal med grunderna bara & hey det fixar ju jag ! 
Om du funderar på att bli au pair & hittar in till denna bloggen kommentera gärna. Om du ska åka runt dec 2012 - feb 2013 hade varit kul att prata med lite andra.





Kommentarer
Sandra

Jag ska inte vara ap, men har varit :) Snart åker jag tillbaka till USA för att plugga!

2012-07-11 @ 13:19:45
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.com
Sussie

Hej!
Vad roligt att jag hittade hit! Känner igen mig själv väldigt mycket i brevet som du skrev på engelska om att jag inte riktigt är redo för att "settle down" här i Sverige ännu. Min största dröm just nu är att också komma ut i världen (helst USA ;-) ) och gärna plugga något som jag brinner för(typ film eller musik) om något år :-)

2012-07-11 @ 13:43:13
URL: http://www.freestylehundar.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0